Blog

16
Ιαν 2015

Θέλω ένα site.

«Θέλω να κάνω ένα σάιτ» είναι συνήθως η πρώτη κουβέντα που ακούμε από έναν άνθρωπο που θέλει τις επαγγελματικές μας υπηρεσίες. Κατά την πρώτη μας συζήτηση μπορεί να φανεί ότι χρειάζεται όντως ένα website, συνήθως όμως χρειάζεται διάφορα πράγματα μεταξύ των οποίων και ένα website, και σε κάποιες περιπτώσεις δεν είναι το website αυτό που θέλει τελικά!

Διαδικτυακη παρουσια

Αυτό που επιδιώκουνε οι άνθρωποι που ζητάνε «ένα σάιτ» είναι να δημιουργήσουνε ή να αυξήσουνε τη διαδικτυακή τους παρουσία. Αυτή μπορεί να αφορά είναι το πρόσωπό τους ώς επαγγελματία, μία δημιουργική τους δραστηριότητα, μία ομάδα ή έναν οργανισμό στον οποίο δραστηριοποιούνται, την επιχείρηση ή την εταιρία τους, κάποιο μεμονωμένο έργο (προϊόν ή υπηρεσία) που θέλουν να γνωστοποιήσουν και να προωθήσουν στο κοινό. Μία ιστοσελίδα είναι ο προφανέστερος τρόπος για να το πετύχουν αυτό, όμως δεν είναι ούτε ο μοναδικός, ούτε και ο καταλληλότερος για όλους.

Ορατα και αορατα κομματια

Η διαδικτυακή μας παρουσία απαρτίζεται από διάφορα «κομμάτια», ορατά (website) ή αόρατα (web hosting) που έχουν διαφορετικό ρόλο και χρειάζονται συγκεκριμμένη προσέγγιση. Επιπλέον, χρειάζεται να σχεδιαστεί προσεχτικά ο τρόπος με τον οποίον «κουμπώνουν» το ένα με το άλλο, ώστε να λειτουργούν αρμονικά μεταξύ τους.

Ενδεικτικά, τα κομμάτια αυτά μπορεί να είναι μία ιστοσελίδα, ένα blog, φωτογραφίες ή custom γραφικά, κάποιοι λογαριασμοί στα social media, ένα newsletter, μία φόρμα επικοινωνίας, κάποια εξειδικευμένη υπηρεσία web (όπως το dropbox), website analytics… Η λίστα μπορεί να γίνει πολύ μεγάλη. Το βασικό ερώτημα είναι: τί από όλα αυτά σε αφορά, σε τι βαθμό, και τι σε συμφέρει (ή με ποια σειρά προτεραιότητας) να υλοποιήσεις σύμφωνα με το budget και τον χρόνο που μπορείς να διαθέσεις.

τι απο ολα αυτα χρειαζεσαι πραγματικα;

Οι επιλογές είναι πάρα πολλές, όμως η δουλειά μας είναι να σε καθοδηγήσουμε και να σου προτείνουμε αυτό που σου ταιριάζει. Για να το καταφέρουμε αυτό, πρέπει να μας βοηθήσεις να καταλάβουμε ποιοί ακριβώς είναι οι στόχοι του έργου, ποιές είναι οι απαιτήσεις, ποιοί είναι οι περιορισμοί (σε χρόνο, χρήματα, τεχνολογίες, τεχνικές γνώσεις) και ποιά μπορεί να είναι η πιθανή εξέλιξή του.

Η συμβουλή μας είναι να ξεκινήσεις από ένα «πακέτο» που απαντάει στις άμεσες ανάγκες σου, και να μην ενθουσιάζεσαι με κάθε λογής μόδα που προκύπτει κατά καιρούς στο διαδίκτυο. Το ότι το κάνουν όλοι οι άλλοι δεν αποτελεί εγγύηση ότι θα είναι μια αποτελεσματική επένδυση και για εσένα.

Ενδεικτικές περιπτώσεις «πακέτων»:

Πρόβλημα 1: Ο Γιώργος θέλει ένα μέρος όπου να μπορεί να ανεβάζει υψηλής ποιότητας φωτογραφίες με ελάχιστο συνοδευτικό κείμενο και κάθε φορά που ανεβάζει μία φωτογραφία να δημοσιοποιείται στο facebook. Το budget που μπορεί να διαθέσει αυτή τη στιγμή είναι μικρό, όπως επίσης και ο χρόνος που σκοπεύει να επενδύσει στην εκμάθηση και στη διαχείριση του έργου. Μελλοντικά θέλει να αρχίσει να γράφει και κείμενα, να φιλοξενεί κείμενα άλλων, να προσθέσει επιπλέον τύπους περιεχομένου και να επεκταθεί στα social media.

Λύση 1: WordPress blog με έτοιμο θέμα για φωτογραφικό περιεχόμενο, συνδεδεμένο με σελίδα στο facebook για αυτόματη δημοσίευση. Η μεταφορά του σε wordpress website θα είναι πολύ γρήγορη υπόθεση μόλις είναι έτοιμος, και θα επενδύσει μηδενικό χρόνο εκμάθησης στο νέο περιβάλλον διαχείρισης.

Πρόβλημα 2: Η Χριστίνα έχει μία ατομική επιχείρηση και εμπορεύεται προϊόντα σε όλη την Ελλάδα. Θέλει να μπορεί να προβάλει την επιχείρηση και όλα της τα προϊόντα διαδικτυακά, αλλά δεν θέλει να γίνονται αυτόματες συναλλαγές online. Προτιμάει να τις κανονίζει μόνη της και να κλείνει η ίδια συμφωνίες για αποστολές προϊόντων. Είναι πρόθυμη να επενδύσει πολύ χρόνο σε αυτό καθώς ο στόχος της είναι να επικοινωνεί άμεσα με τους ανθρώπους, να κρατάει προσωπική επαφή με πελάτες και συνεργάτες.

Λύση 2: Ηλεκτρονικό κατάστημα με απενεργοποιημένη τη λειτουργία της ηλεκτρονικής συναλλαγής. Οι πελάτες της μαζέυουν τα προϊόντα σε ένα καλάθι και της στέλνουνε αίτημα για προσφορά στο email της. Τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει η ίδια, και τα πηγαίνει εξαιρετικά.

Εσύ τι είδους ηλεκτρονική παρουσία θα ήθελες; Ποιός είναι ο στόχος σου; Ποιοί είναι οι περιορισμοί σου;


Περιγράφοντας όσο καλύτερα μπορείς το έργο που θέλεις να υλοποιήσεις και τους στόχους σου μας βοηθάς να κάνουμε μια πρώτη εκτίμηση, ώστε στη συνέχεια να σου αποστείλουμε μία δωρεάν προσφορά.

0 comments